Her Styler Nourishing & Moisturizing shampoo review – extension shampoo

Zoals het een goede kapper betaamt werd er bij het plaatsen van mijn extensions een onmisbare shampoo aangeprezen, deze had ik toch echt nodig voor het wassen van mijn gloednieuwe lokken! Aangezien ik voor iets nieuws op verzorgingsgebied makkelijk over te halen ben ging de shampoo mee naar huis. Inmiddels gebruik ik hem een week of twee, hier mijn ervaringen.

AfbeeldingAfbeelding

De shampoo zit in een stevige tube met een inhoud van 200 ml. De tube kost 9,95 euro.

De tube heeft een flipdop.

Persoonlijk vindt ik tubes douche producten altijd wat minder fijn omdat het product er soms uitloopt omdat ze op de dop staan, makkelijk omvallen en…niet onbelangrijk de dop helaas vaak niet goed meer sluit na verloop van tijd. De dop van deze is best stevig en werkt na twee weken nog prima dus ik ben benieuwd of hij tot het einde houdt.

Afbeelding

Afbeelding

Hij is vooral geschikt voor extensions omdat hij naast de shampoo functie ook een ontwarrende functie heeft, als een soort conditioner. Verder zou de shampoo voeden en de vochthuishouding in het haar regelen.

Ook zou door de proteïnen, plantextracten en olijfolie het haar gaan glanzen!

Klinkt allemaal echt fantastisch.

Afbeelding

Alleen is het dan wel een beetje jammer dat er helemaal geen olijfolie inzit en dat de proteïnen en fruitolie (is dat het plant extract?) helemaal op de laatste plaats staan. Nou ja ik denk dat een shampoo die aangeprezen wordt als “heerlijke shampoo boordevol Parabenen, Sulfaten, Alcohol en water” wel wat minder aantrekkelijk klinkt…

Voordeel van de eerste paar ingrediënten is wel dat de shampoo waanzinnig schuimt! Je hebt echt maar een heel klein beetje nodig.

Afbeelding

De shampoo zelf is wit en romig en voelt stevig aan (fijn ivm de tube dus!)

Hij wast goed schoon en inderdaad is het haar heel goed en makkelijk door te kammen na gebruik, zelfs als het haar nog nat is. Je hebt echt bijna geen klitten.

En wat voeding/ vocht en glans betreft tja helaas… Inmiddels gebruik ik mijn oude favorieten (Moroccanoil en Kerastase) op mijn eigen haar en de Her Styler alleen in de onderlaag op de extensions. De extension shampoo maakt het haar voor mijn gevoel wat zwaar en volumeloos en dat hebben mijn lokken nu juist zo nodig!

Maar mijn dochter, die lang en gelukkig voor haar een stuk dikker haar heeft dan haar moeder, heeft de Her Styler shampoo ook ontdekt! Mam wat een lekkere shampoo heb je gekocht schalde er uit de badkamer 🙂 Haar haren klitten niet meer na het wassen ze zweert erbij!

Conclusie: Een zeer goed ontklittende shampoo voor zowel extensions als normaal LANG haar. Voor de voeding en vocht huishouding zou ik een wekelijks masker voor de extensions adviseren dat heeft zeker meer effect.

Groetjes Didi

Plaats een reactie